14 abril 2017

Jean Renoir - La chienne (1931)

Francés | Subs: Castellano/English (muxed)
96 min | x-264 688x576 | 1900 kb/s | 192 kb/s AC3 | 25 fps
1,41 GB
La golfa
El cajero de una empresa, aficionado a la pintura y con una esposa castrante, cree encontrar su gran amor en una joven con el premonitorio nombre de Lulú. Evidentemente ésta sólo lo utilizará para sacarle dinero y mantener a su chulo.
La chienne constituye una de las obras más ricas y significativas de Jean Renoir. La película nos asombra todavía por su inventiva, su libertad creadora y el carácter de la reflexión que domina su desenlace. Más allá de una trama argumental muchas veces repetida —el proceso de degradación de un hombre por su pasión hacia una mujer que, a su vez, es dominada por otro hombre—, es en estas constantes de su trabajo donde brilla la maestría de Renoir. Que aparece teñida siempre de sentido del humor, de un dominio do lo tragicómico que se traduce inmediatamente en la dirección de actores [...]

Al final de La chienne, Renoír nos muestra cómo todo ese mundo de pasiones y dependencias, de degradación y entrega, se disuelve en la mas completa irrisión. Con un tierno cinismo, con una amoralidad irónica, el gran autor francés da vía libre a la paradoja... ~~>Fernando Lara; Triunfo nº 779 del 31-12-1977
 The bitch
 A meek and unassuming office clerk, Maurice Legrand (Michel Simon), declines an invitation from his goading co-workers to turn the evening's dinner banquet festivities into a night of carousing, citing his need to be home before his wife's preset midnight curfew. On the way home, he encounters a physical altercation between a wanton young woman named Lucienne Pelletier, nicknamed Lulu (Janie Marese), and her inebriated lover, Dédé, and instinctively comes to the aid of the abused woman, agreeing to hire a taxicab in order to escort the couple home...
 Jean Renoir creates an incisive, provocative, and excoriating commentary on human behavior, class structure, and social conduct in La Chienne. Using repeated imagery of mirrors and reflections, Renoir visually underscores the self-entrapping pattern of hypocrisy, treachery, and co-dependency inherent in exploitive human relationships: Adele's flaunted placement of her earned monthly dividends inside a mirrored wardrobe; the shot of a shaving Legrand that pans to the image of the opened wardrobe as he pilfers money; Legrand's painting of a self-portrait that is captured through his studied reflection in front of a mirror. The characters' interdependence is also revealed through Legrand's tolerated habitation in Adele's apartment that is paralleled in his extramarital domestic arrangement with Lulu, and is, in turn, repeated through episodes of Dédé's financial demands of Lulu. From the jocular, argumentative, and dichotomous Punch and Judy puppetry prologue that alternately introduces the film as a serious social drama, a comedy of manners, and a slice-of-life observation, La Chienne captures the moral ambiguity and underlying inequity of culturally entrenched social customs and rationalized human cruelty.

 El film fue restaurado en 2014


BRrip y capturas de LittleAfterAll (KG)

 La Chienne (1931).part1.rar
http://www112.zippyshare.com/v/EnzqwVLY/file.html
La Chienne (1931).part2.rar
http://www112.zippyshare.com/v/ZXOBA53v/file.html
La Chienne (1931).part3.rar
http://www112.zippyshare.com/v/IQNAtOJ5/file.html
La Chienne (1931).part4.rar
http://www112.zippyshare.com/v/F6pjNPzz/file.html
La Chienne (1931).part5.rar
http://www112.zippyshare.com/v/YgZjKd5m/file.html
La Chienne (1931).part6.rar
http://www112.zippyshare.com/v/406m92Ej/file.html
La Chienne (1931).part7.rar
http://www112.zippyshare.com/v/fRvUdGmT/file.html
La Chienne (1931).part8.rar
http://www112.zippyshare.com/v/h00PytxR/file.html


°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Jean Renoir en Arsenevich




1 comentario:

slr in tx dijo...

Bravissimo, Scalisto!