06 junio 2013

Archie Mayo - The Petrified Forest (1936)

Inglés | Subs: Castellano (muxed) + English/Français/Português/Castellano .srt
82 min | mkv-X264 652x480 | Bitrate total 866 kb/s | 48.0 KHz AAC | 23.97 fps
510 MB + 3% recuperación
El bosque petrificado
Basada en la pieza teatral que los mismos Bogart y Howard interpretaron. Narra la situación creada en un bar situado en el desierto de Arizona, cuando maleantes toman como rehenes a los dueños y clientes.

El argumento del bosque petrificado adapta una famosa obra teatral, estrenada a principios de 1936 en Broadway. La trama que nos presenta la película nos traslada al desierto de Arizona, un emplazamiento inmejorable para narrar una peculiar historia acaecida a unos personajes totalmente opuestos entre si. Quizás sea el trabajo realizado a la hora de esbozar a los personajes el mayor acierto del film. En este aspecto el espectador se va a encontrar con Squier, un trotamundos que no fija un rumbo claro al que dirigirse, Mantee, un criminal frío, acorralado en un remoto lugar de la América más profunda, Gabriela, una joven soñadora que ha pasado la mayor parte de su vida en una gasolinera alejada de la civilización, el abuelo, un viejo que encuentra en el secuestro posiblemente la última aventura que pueda vivir… este amplio elenco de personajes se va a ver incrementado por unos sobrios diálogos y por unos duelos realmente magníficos destacando el que mantiene Squier con el propio Mantee, dos personalidades opuestas, pero no muy alejadas en el destino que les espera. Como detalle cabe decir que el film apela a una cierta crítica hacia las condiciones laborales del momento y a la impotencia de acabar con el gangsterismo por parte del Gobierno, crítica tachada como antiamericanismo.

La estética de este título resulta bastante teatral, enfocada sobre todo al guión por encima de cualquier valor visual. A pesar de ello Archie L.Mayo cuaja una estupenda dirección, destacando sobre todo la excelente presentación de la banda de Mantee; una ágil combinación de planos detalle acabando con una perspectiva general de todo el grupo. La fotografía también es un factor muy importante a la hora de crear una cálida atmósfera a pesar de la situación, Sol Polito trabaja con una gran profundidad de campo enfocada dentro de un espacio ideal para desarrollar un conflicto dramático. Dentro del reparto encontramos a Humphrey Bogart, que aunque no contaba con el apoyo de la productora para el papel, consiguió lanzar su carrera en el cine gracias a una perfecta encarnación de Mantee. Entre el resto de actores/actrices hayamos a Leisle Howard, quien logra una buena interpretación y a Bette Davis nueva estrella de la Warner por aquellos tiempos. La banda sonora que solo hace acto de presencia en marcados momentos de la trama, presenta partituras orquestales con predominio de viento/metal que crean un clima de tensión.

El bosque petrificado es un largometraje conocido por suponer el primer papel de importancia del mítico Bogart; pero apartándose de este hecho el espectador se va a encontrar con una maravillosa cinta, acreedora de una interesantísima historia con un final tan desesperanzador, que no dejará indiferente a nadie. (Kortatu. Filmaffinity)


This heartfelt drama about a gangster on the run is the film for which Humphrey Bogart first received wide-scale recognition. Bogie and costar Leslie Howard were both brought on board after appearing in the successful stage play by Pulitzer prize-winner Robert E. Sherwood. Director Archie Mayo follows the original closely to create a fast-paced and gripping suspense drama with existential motifs. Leslie Howard plays a perfect gentleman--a lonely intellectual in search of meaning. When he lands in a deserted café, he finds what he's looking for in the form of young Bette Davis, whose character yearns for the artistic climate of gay Paris. But both Howard and Davis are in for a bumpy ride when a dangerous gangster played by Bogart takes over, holding up the joint at gunpoint. The small group of hostages take turns telling their tales, fearing death, while Bogie plots to reunite with his gang and his girl.

"The Warners continue to display their skill at transcribing plays into film. With their excellent version of Ceiling Zero scarcely out of the first running, they now have brought in an entirely satisfactory screen edition of Robert E. Sherwood's philosophical melodrama, The Petrified Forest, which was one of the graces of the Broadway theatre last year. The faithful and letter-perfect copy they set down yesterday at the Radio City Music Hall has been so piously contrived that we fear any revival of the play would only evoke cries of "fraud."
Attribute it in large part, of course, to the presence of Leslie Howard in the film edition. So well did he fit the rôle in the play, and so well did it fit him, that Alan Squier and Mr. Howard are one and the same, just as Alan Squier and The Petrified Forest are, by nature, inseparable. There was nothing the camera could do, granted that it tried, that could add to Mr. Howard's stature in this his favorite rôle; nor was there anything that could detract from it. His performance is as shrewd here, as delicately balanced and as precisely right as it was in the play. In celluloid, fortunately, it can be imprisoned to be studied, perhaps, by the cinema historians when they consult their records for actors' achievement.
And there should be a large measure of praise for Bette Davis, who demonstrates that she does not have to be hysterical to be credited with a grand portrayal; and for Humphrey Bogart, another alumnus of the play, who can be a psychopathic gangster more like Dillinger than the outlaw himself; and, not finally, for Charles Grapewin as the garrulous old codger who sits in the Black Mesa Bar B-Q and lingers lovingly over his memories of Billy the Kid and warms his gnarled hands before the deadly flame that is Killer Duke Mantee.
There is a splendid character gallery in Warners' Petrified Forest and it comes to life under the canny but respectful direction that Archie Mayo has given to Mr. Sherwood's play. Static scenically the picture may be, for that was the way of the play, but it is animate and vital, nevertheless, under the goad of thoughtful writing and the whiplash of melodrama that its author cracked over the back of a conversation piece.
Basically there is a single setting, the gas station and lunchroom on the edge of the Arizona desert. The Maples own it—old Gramp, the bloodthirsty tall-story spinner; Jason, whose refuge from mediocrity is in the uniform of the Black Horse Vigilantes (it was the American Legion in the play, but the cinema is more careful about treading on toes), and Gabby, who reads Francois Villon—even though she can't pronounce the name—and hungers for art and beauty, preferably amid French surroundings.
Into this charmed circle stumbles Alan Squier, member of the doomed ineffectual intellectuals, an idealist by birth, a defeatist by experience. On his heels come Duke Mantee and his outlaw band, seeking temporary refuge before burning their way to the border with the law at their heels. Under the menace of their guns the Black Mesa Bar B-Q grows autobiographical and lives are adjusted, somehow, to fit a happier pattern of existence.
Well done, although it defies every canon of cinema law, is The Petrified Forest. Perhaps it was more effective on the stage; all we know is that it does well enough on the screen. (The New York Times)

La forêt pétrifiée
Un jeune intellectuel arrive à pied dans une station-service isolée en plein désert de l’Arizona. Il lie connaissance avec la fille de la maison qui rêve de poésie et de partir en France. La radio annonce que le gangster Duke Mantee est en cavale dans la région. La Forêt Pétrifiée reprend une pièce de Robert Sherwood que Leslie Howard et Humphrey Bogart interprétaient à Broadway. Cette pièce, puis le film, furent un tremplin pour la carrière de Bogie qui était jusque-là cantonné à des rôles sans saveur d’adolescents (il avait pourtant plus de trente ans…) Il n’a qu’un rôle secondaire mais son entrée dans le café est assez mémorable : il montre dès les premières secondes une remarquable présence à l’écran qui ne faiblit plus ensuite. La mise en scène d’Archie Mayo est assez plate, il s’agit vraiment d’une pièce filmée, mais l’histoire possède une force certaine que Leslie Howard et Bette Davis parviennent parfaitement à transmettre. Démarrant gentiment, l’histoire monte en intensité et la tension est assez forte dans son dernier tiers avec une fin franchement dramatique. Grâce à son scénario et à la profondeur des personnages, La Forêt Pétrifiée est un beau huis clos qui se révèle franchement prenant.


Rip del grup sMD

Petrified.part1.rar
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Petrified.part2.rar
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Petrified.part3.rar
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Archie Mayo en Arsenevich
Svengali
It's Love I'm After

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