02 marzo 2013

Michael Haneke - 71 Fragmente einer Chronologie des Zufalls (1994)

Alemán/German | Subs: Castellano/English
95 min | MKV 704x384 | 1585kb/s |192 kb/s AC3 | 29,97 fps
1,18 GB
Sabía lo que iba a ver, ya estaba preparado para ver algo así, ya conozco a Haneke y estaba preparado para una experiencia un tanto desagradable pero también una experiencia única.
Tras ver El séptimo continente y El video de Benny, ya sabía lo que iba a ver, 71 fragmentos de una cronología del azar es el cierre perfecto de esta trilogía sobre nuestra sociedad actual, el vacío moral actual, la violencia y en especial sobre la violencia juvenil de la sociedad actual.
Muchas veces vemos en la televisión actos como los que se realiza al final de esta película y todos pensamos porqué se cometen actos así y de una manera inesperada, pues bueno, Haneke nos responde a ello.
Puede resultar bastante difícil de ver estas películas por su tempo lento y la monotonía de sus escenas pero cada escena es digna de un análisis sociológico y moral, cada escena encierra una intriga interior que en muchos momentos produce auténtico terror.
El ambiente en el que se recrea Haneke es siempre siniestro y lleno de pesimismo, no hay ni una sola escena en donde se respire alegría o esperanza, cada escena del mundo cotidiano es deprimente y angustiosa, desde como el chico juega al pin-pon hasta como el pobre abuelito está preparando la cena, realmente es un cine inteligente e intelectual, cada escena podría ser nuestras vidas, pero mi pregunta es la siguiente, ¿son nuestras vidas tan tristes?
Haneke profundiza en la sociedad actual y las consecuencias de una sociedad capitalista, no habla ni comenta nada, ahí está su genialidad, que no habla de nada, al contrario, plantea al espectador una serie de preguntas sobre nuestra sociedad actual.
Allen dijo en una de sus películas: mi padre se suicidó porque le deprimía ver las noticias de las mañanas, y ahora pienso, ¿y a quién no?
Haneke muestra una vez más sus obsesiones, la televisión, las noticias, el cine actual, todo esto son ingredientes perfectos para nuestras mentes, para acabar siendo asesinos en potencia...no me refiero que vayamos a ser asesinos, sino que tenemos todo a nuestro alrededor para que la violencia tenga cabida en nuestras vidas. Manuel (Filmaffinity)


 
After watching Der Siebente Kontinent and Benny's Video in rather rapid succession, it took me an inexplicably long time to get around to this, the third in Michael Haneke's Glaciation Trilogy, the director's exploration of isolation and alienation in modern society.

Following the unrelated stories of an array of everyday Austrians, 71 Fragmente einer Chronologie des Zufalls explores the weeks immediately before a bank shooting that leaves four, including the gunman, dead.


A written introduction tells us the eventual outcome of the film's events, leading us immediately to conclude that the climactic crescendo to which we will build is not so much the film's subject as a means by which to explain it. What follows is a ninety minute procession of apparently unrelated stories unfolding before us, detailing the lives of everyday people. From a lonely old man to a couple fostering an aloof child, a border hopping street urchin to an austere and religious security guard and his wife, the film covers many lives and relationships. The transitions between these are marked by a black screen, with occasional footage of news stories interjected throughout. These show us the chaos and anarchy of the characters' world, bitesize glimpses into everyday horrors. Perhaps the only discernible thing connecting them is the mire of insanity which occupies their television screens, something best remembered for later. Each miniature story is compelling and interesting, a fine achievement given the limited screen time each gets with such an array of characters to be explored. Some, of course, engender more interest than others, the old man and student characters two which I found myself particularly drawn to. Haneke, unsurprisingly, constructs long and unconventional shots, beautiful in their individuality. An early morning ritual scene recalls Der Siebente Kontinent, the camera's focus on actions rather than faces an important technique in establishing the life of this particular family. A long and winding scene featuring the elderly man on the phone to his daughter is, though entirely banal and mundane, one of the film's strongest moments, its ability to so simply yet comprehensively detail a character quite wonderful. Though one might argue that the film appears to go in no clear direction for most of its running time, this is a clear part of its slowly unfolding eventual plan. It is only in the last ten minutes of the film that we see anything more than a fly-on-the-wall documentary of regular lives and are introduced to the film's true message: one that is impactful, subtle, and the perfect finale for a trilogy that delightfully explores its chosen theme.



Creating portraits of a wide number of characters, each more intimate than many films' main characters, 71 Fragmente einer Chronologie des Zufalls is a very fine final act in a very fine trilogy. Just as subtle, removed, and non-judgmental as its predecessors, this is a comprehensive and thought-provoking social commentary which will doubtlessly benefit from multiple viewings, perhaps even more so than its cinematic siblings.



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4 comentarios:

Bonn dijo...


¿ves? por eso vale la pena estar suscrito aquí leches.

...peliculón.

...el mejor Haneke.

Gracias masters.

MAXI dijo...

La otra que menciona el comentario, Benny's Video, está publicada acá?

MAXI dijo...

Encontré una versión en torrent (700 mb)y hay subs en opensubs (no sé si andarán)...si interesa paso links

Susa Martin dijo...

Mil gracias por vuestro magnífico trabajo.
Un beso
Susa Martín